Wednesday, April 24, 2013

KeK CokLaT LeMbap

Assalammualaikum...

Kek coklat lembap ke lembab...aku pun tak tau...yang pasti nye ini ialah chocolate moist cake resepi asal adalah dari chef zubaidah. tapi aku ambil dari blog hasue. kek ini ternyata sedap memang sedap. sebab masa aku tengah buat kek untuk tempahan besday aritu pun aku curi curi makan trimming nye. hehehehe. Kek ini aku buat versi cupcake dan di bakar. satu resepi boleh dapat dalam 32 biji cupcake saiz m. banyak jugak kan. untuk topping cake pula aku menggunakan buttercream frosting. Sorry sesangat tak ada gambar kek coklat saja. semua habis di toppingkan. terlupa sudah nak snap pics sebelum letak topping. ehhhh tapi kek ni memang sedap...kihkihkih!

 
ok jom kite nengok resepinya.

Moh Masak Kek Coklat Lembap




 100g Serbuk Koko*
 200g Gula pasir*
 1 tin Susu sejat*
 200g Minyak Masak Sayuran*
 250g Susu Pekat*
 4 biji Telur - pukul sehingga berbuih
 150g Tepung Gandum
 1 st Soda Bikarbonat
  1st Baking Powder

1. Campurkan semua bahan bertanda* dan masak dengan api perlahan sehingga licin dan gula cair sepenuhnya.

2. Satukan dengan telur yang dipukul tadi dengan hand whisk. Gaulkan bahan2 kering & campurkan sedikit2 sehingga sebati sambil terus dikacau dengan hand whisk.

3. Masukkan ke dalam paper cup. Bakar selama 30 minit atau sehinnga masak.

4. Sejukkan dahulu sebelum di hiaskan dgn icing.

No comments:

Post a Comment