Tuesday, November 6, 2012

BeRcuTi di CamEron HigHLanDs

Seperti yang dijanjikan hari tu...aku nak kongsi sket cerita masa aku g bercuti di cameron highlands...bukan tak pernah ke sana...cuma ini kali pertama pergi bersama suami dan bermalam di sana selama 2 malam... di sana aku stay di hotel equatorial...best...makan pun boleh tahan jugak sedap...pada hari kami sampai disana kami terus berjalan jalan di Bharat Tea House...pekena dulu teh tarik dan en.azam mencuba masala tea...ermmmm sedap! aku risau nak cuba kot kot nanti x sedap x nak minum plak kan...eh sekali cuba nak lagi...hehehehehehe...disitu jugak aku terus beli teh uncang perisa blueberry dan strawberry...selalunya aku beli starwberry and lemon...tapi kali ni nak cuba blueberry...rasa macam dah jatuh hati jer...kat rumah pun dah nak habis teh blueberry tu...asik buat yang itu jer...teh strawberry plak...kotak pun x dibuka lagi...


Selesai minum petang di bharat kami pun terus check-in di equatorial...tak keluar ke mana dah...berehat rehat jer dalam bilik dan malamnya hanya makan di coffeeshop equatorial... harga makanan boleh tahan tak terlalu mahal dan tak terlalu murah..tapi apa yang menarik terdapat complmentary food...ada soup dan juga fruit..menarikan! en.azam order Nasi goreng bumbu..harga rm30..aku pulak order sizzling mee harganya x berapa nak ingat...tapi rasanya rm22...dapat pulak sup cendawan bersama garlic bread sebagai pembuka selera...lepas makan main course dapat pulak fruit platter...memang sangat kenyang...


Esok nye berjalan jalan di pekan cameron highlands...selepas tu kami ke BOH Plantation yang lama... sebenarnya tak tau jalan...nak g ke BOH Plantation Sungai palas...salah g..tapi jalan jer...naik bukit tengok pemandangan...then terus ke strawberry park...kat sana ada plak orang teringin nak petik starwberry...tak pe la kite tunaikan je hajatnye kan...so g la petik strawberry...harga 1/2 kilo RM25... mahal sket tapi berbaloi dengan pengalaman pertama tu...disana juga kami menjamu selera dengan sundae strawberry dan strawberry cheesecake....aku tak lepaskan peluang makan eskrim kegemaran aku bila berada di cameron highlands...eskrim malaysia perisa strawberry...ada tempat yang jual rm1, ada rm 1.50 dan ada juga rm2...selama kat sana aku balun sampai 4 batang eskrim tu...suka nau!




Kemudian kami terus ke BOH Plantation sungai palas...akhirnya tercapai juga hasrat nak ke sana setelah sesat ke ladang lama..hehehehehe....disana permandangan sangat cantik...coffeeshop nye jugak moden dan selesa...bergambar sakan di sana dan terus gerak ke pasar tani...Beli buah tangan untuk dibawa pulang...sayur sayurnye gerammmmmm sangat nengok..segar segar dan murah... tak leh beli banyak banyak sangat walaupun murah...nanti membazir jer...sempat lagi tapau kuey teow goreng kat pasar tani bawak balik hotel...malam tak keluar ke mana pun...memang plan nak ke cameron highlands untuk berehat-rehat jer...bukan nak berjalan sangat...so dah memadailah tempat yang kami pergi...





Pagi esok breakfast di coffeshop equatorial dan terus check-out...singgah jap di pasar nengok nengok kalau ada apa apa lagi nak beli...hehehehehe...orang pompuan kan...macam gitu la..selagi tak abis duit di tangan...kihkihkih..then terus bertolak pulang...selamat tinggal cameron highlands....


  

No comments:

Post a Comment