Monday, November 25, 2013

RoTi PraTha aLa HoTs & RoLLs

Assalammualaikum...


Korang semua suka makan hots & rolls? aku suka..tapi selalu beli yang crispy. pernah sekali dua je beli yang pratha. memandangkan duduk kat dungun ni sumber makanan macam tu terhad, bila dah teringin nak makan terpaksalah aku buat sendiri.

So, aku pun membuat sendiri pratha ala ala hots&rolls. Roti pratha yang aku beli jenama kawan. dan untuk inti nya pula aku guna sosej dan cheese. Moh nengok resepi.


Moh Masak Roti Pratha Ala Hots & Rolls

1 kpg Pratha
1 btg sosej - dipotong dua kemudian dipotong nipis 4 keping
sedikit sos cili
sedikit mayonis

 
1. Panaskan kuali leper. letak pratha dan biarkan sedikit garing. kemudian terbalikkan.
2. Sapukan sos cili di atas pratha. susun kan cheese dan sosej. letakkan juga sedikit mayonis. apabila bahagian bawah sudah garing boleh lah dilipat.
 3. Siap untuk dihadangkan.

Sedap!

Selamat mencuba!



No comments:

Post a Comment