Thursday, December 5, 2013

HCG DieT PLaN

Assalammualaikum,

Seperti yang diketahui semua, daerah pantai timur mula ditenggelami air. hujan berterusan dan hanya berhenti sekejap2 telah membuatkan paras air mula meningkat. Alhamdulillah kawasan rumah aku masih selamat. di harap semua sentiasa berjaga jaga menghadapi bencana banjir ini.

Hari ni aku bukan nak share resepi tapi nak share siket info berkenaan HCG diet. Kite ni manusia memang suka makan. kalau macam aku ni lagi la suka masak masak then makan. kalau pergi berjalan jalan tu ishhhh lagi la tak lepaskan peluang makan jeee. perut dah kenyang pun still nak jugak makan sikit2.  tapi kalau rutin yang sama kite lakukan setiap hari dan malas bersenam mau badan boleh jadi gemuk gedempul. untung bagi mereka yang kurus, makan la banyak mana pun tetap tak gemuk. cuma di khuatiri walaupun kurus tetap ada penyakit. kite sekarang ni kalau boleh nak kurus dan sihat, iye tak? Pada mereka yang telah banyak telan ubat diet tu tapi masih tak kurus2, jangan nak salahkan ubat tu. se 'power' mana pun ubat kurus, kalau kite masih lagi makan makanan yang berlemak dan berkalori tinggi, serta malas bersenam, jangan harap nak kurus.

Menyedari berat aku semakin hari semakin meningkat, pinggang dan tapak kaki mula rasa sakit aku mula risau. aku nekad mau berdiet. tapi hanya 2 3 hari saja aku bertahan, kemudian kembali kepada aturan makan yang sama semula. bila baju dan seluar mula tidak muat, aku nekad sekali lagi. aku bertanyakan rakan sekerja yang dulu nye berisi tetapi kini telah kurus. apa rahsianya. dan dia memperkenalkan aku dengan Dr. Malinda Mohd Ali yang merupakan Consultant di Future Wellness dan Dr.Malinda Health & Beauty Clinic. Masuk hari ni aku sudah 17 hari menjalani diet ni. dan total berat badan yang turun adalah 5 kg. Semasa menjalani diet ni, kite hanya dibenarkan makan 500 kalori satu hari, namun begitu aku tidak berasa lapar sepanjang hari. Kadang kadang memadai aku hanya makan buah pada waktu lunch.

Apa itu HCG diet? Boleh Baca di bawah ni. Sumber diambil dari HCG Slimming Group with Dr. Malinda.


Sekiranya kite berusaha untuk kurus dan sihat, HCG diet plan ni membantu kite. tapi macam aku cakap tadi mesti diringi dengan cara makan dan senaman yang betul. 

Didalam blog Moh Masak ni, aku akan share kan resepi resepi yang aku pernah buat semasa dalam program diet ini dan bagus untuk mereka yang ingin cuba mempelbagaikan masakan secara sihat. Siapa kata menu diet tidak menarik. Kadang kadang tu, orang yang tak berdiet dalam rumah tu pun dok sebuk ngendeng orang diet punye makanan. hehehehehe.

Jumpa lagi nanti dengan menu yang lebih sihat. Kepada sesiapa yang berminat untuk mengikuti HCG Diet Plan ini boleh PM or SMS aku. 

Hidup Lebih sihat dan Cergas!

7 comments:

  1. Mcm best jer diet plan nie. panel hosp ni ada kat memane ker? Mcmmna nk pm o sms?

    ReplyDelete
    Replies
    1. noona kalau berminat boleh text saya..0192757075...nnt saya akan inform lebih lanjut.

      Delete
    2. Actually ni utk kwn sy. Dia yg berhasrat sgt nk turunkan berat badan. Nnt klu dia berminat sy srh dia sms @ whatsapp mellmerah.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ada tak cawangan bangi atau kajang? Hubungi saya 0133705958..

    ReplyDelete