Wednesday, February 26, 2014

SeRbuK RoTi

Assalammualaikum...

apa khabar semuanya hari ni? hope sihat la ek. aku macam dah ada tanda tanda nak batuk dan selsema ni. mintak mintak tak jadi. nak kena makan vita - C ni. mencegah lebih baik dari mengubati. chewaaah!


Hari ni aku nak share tutorial macam mana nak buat serbuk roti. mudah je. aku memang tak suka beli serbuk roti kat kedai tu pasai warna oren. tapi kalau jumpa warna putih aku beli. tapi kat dungun ni payah nak dapatkan serbuk roti warna putih tu, so aku prefer untuk buat sendiri. Kebetulannya pulak, korek korek peti ais terjumpa lak roti hotdog yang entah berkurun bila..hahahahaha..selagi roti tu tak berkulat, makna nya ok la kan. roti ni kalau kite rasa tak habis nak makan jangan simpan kat luar, letak dalam peti ais boleh tahan lebih lama. macam sekarang ni la, kalau tak nak makan boleh buat serbuk roti. jimat!

Moh Buat Serbuk Roti

Roti secukupnya


1. potong kecil roti. kalau guna roti keping tak perlu buang kulit.
2. susun dalam dulang, dan bakar selama lebih kurang 10 mint pada suhu 150C. bakar sehingga kering.
3. Kemudian kisar serbuk roti sehingga halus. Simpan dalam bekas dan dalam peti ais.

 Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment