Wednesday, January 22, 2014

MeNu DieT: ' PoPCoRn' BunGa KoBis

Assalammualaikum...selamat bersiaran kembali..

Hehehehehe, abaikan dengan azam tahun baru untuk post sebanyak mungkin, anggap je tak nampak ek.

Aku baru pulang ke tanah air. chewahhhhh tanah air konon, baru pulang ke dungun setelah hidup yang sangat sebuk selama 2 minggu di kota metropolitan...hahahahahaha. harap2 hidup aku kembali normal selepas ini. sebab tu la tak sempat nak update blog ni. (cehhhhh alasan sangat kan)

So, today aku nak share lagi satu menu diet yang aku suka buat. Kite ni kan sebenarnya makan tu bukan la sebab lapar pun, tapi sebab mulut ni gatal nak mengunyah. jadi daripada aku ngunyah benda bukan bukan, jajan merepek2, baik aku wat pop corn bunga kobis ni. lebih kurang macam kudapan gak la tapi lebih sehat. yeahhhh!

Moh la kite nengok macam mana nak wat popcorn bunga kobis ni, senang, cepat dan sedap. yummy.

Moh Masak Popcorn Bunga Kobis


Bunga kobis, terpulang nak guna banyak mana
Garam
Lada sulah
Sedikit minyak

1. Panaskan oven pada suhu 200C.
2. Potong bunga kobis menjadi kecil.
3. Gaulkan bersama garam, lada sulah dan minyak sehingga sebati.
4.  Letakkan dalam dulang, dan bakar selama 20 minit atau sehingga keperangan.
5. Siap untuk dihidang.


Selamat mencuba!






2 comments: