Wednesday, January 30, 2013

SeDapnYeee KanGkunG GoreNG niH!

heLLooooo...



MeLLMeRaH kan...kangkung goreng pun boleh post kat sini...ehhhhh jangan cakap tau. ada gak orang yang tak reti nak goreng sayur. atau pun saja nak ubah ubah selera goreng sayur. so boleh lah kongsi kongsi kat sini. yer tak? Resepi ni simple jer. tak de lain dari yang lain pun. tapi sedap. sebab apa? ini tips nya...jangan goreng sampai lunyai lembik. goreng sekadar sayur itu masak. sooo fresh and look very tempting... chewahhhhh! 

Moh Masak Kangkung Goreng


2 bj Bawang merah, di tumbuk
3 ulas Bawang putih, di tumbuk
8 ulas Cili padi, di tumbuk
1 ikat Kangkung, di siang
minyak
garam

  1. Panaskan minyak dan tumis bahan tumbuk sehingga garing.
  2. Kemudian masukkan kangkung dan masak sehingga sayur lembut. perasakan garam.
  3. Jangan masukkan air kerana kangkung akan mengeluarkan airnya sendiri. 
  4. Goreng api yang besar dan cepat jangan terlalu lama menyebabkan sayur terlalu layu. ini akan menyebabkan sayur hilang nutrient.
  5. siap untuk di hidang.

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment

Post a Comment